vineri, 8 noiembrie 2013

Presa belgiană (9)

Să mai rîdem nițel cu clienții obișnuiți: poliția și căile ferate.

Unui polițist i-a picat cu tronc o prostituată albaneză, în timpul unei razii. În următoarele zile, i-a trimis 108 sms-uri, destul de explicite, fără să știe că prostituata era sub supraveghere și telefonul îi era interceptat de către altă unitate de poliție. Luat la întrebări, a declarat că el e bărbat însurat și la casa lui, și că își iubește enorm soția. Dar, cum n-o mai văzuse pe prostituată de cîteva zile, se îngrijorase pentru soarta ei, să nu fi pățit biata de ea ceva, și de asta îi trimisese atîtea mesaje. Îhîm, și marmota învelea ciocolata în staniol… 

La începutul săptămînii, a mai deraiat un tren de marfă, tot cu produse chimice, și tot fiindcă mecanicul nu a oprit la culoarea roșie a semaforului.  Dacă nu mă înșel, e al treilea sau al patrulea accident de anul ăsta. Evident, a durat cinci zile să curețe calea ferată și să reia circulația. Inițial, anunțaseră patru zile, dar marți a fost grevă la căile ferate și nu au muncit. În schimb, tot traficul a fost dat peste cap, fiindcă navetiștii care veneau cu trenul de obicei au fost nevoiți să vină cu mașinile și a fost un balamuc  total în oraș.

Între timp, au anunțat că vor crea un nou tren Benelux (care nu ajunge însă în Luxemburg), care să lege Bruxelles-ul de Haga. Va costa mai mult decît trenurile actuale și va face cu 20 de minute mai mult. Explicația logică pentru mărirea tarifului: pasagerii stau mai mult timp în tren, deci trebuie să plătească mai mult pentru asta.

Oricum, 2013 se anunță a fi cel mai prost an din istoria căilor ferate belgiene. De cînd au început să țină statistici, respectiv din 1981, nu au avut vreodată atîtea întîrzieri sau trenuri anulate (30.000 pînă acum și încă nu s-a sfîrșit anul). Și asta, în ciuda faptului că au investit 563 milioane de euro în planuri de "obținere a punctualității" și au angajat un manager care să se ocupe numai de întîrzieri.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu