În ultima vreme,
spiritele au fost încinse din cauza Belgacom-ului. Nu din cauza serviciilor
proaste, cum v-ați aștepta, ci din cauza schimbării directorului. După ce s-a aflat
că directorul a cîștigat 2,48 milioane de euro în 2012, lumea a început să
bombăne. Domnul director a uitat că el conduce o întreprindere de stat și s-a
apucat să critice guvernul (cum ar veni, șeful lui direct) și acțiunile
prim-ministrului fără să se gîndească prea mult, spunînd că statul acționează
incoerent și că e cel mai rău acționar posibil. Ca să fie dezastrul complet, a mai
adăugat că prim-ministrul se interesează de dividendele de la Belgacom ca un
copilaș care așteaptă cadoul de la Moș Nicolae… Cum prim-ministrul avea un
salariu de șase ori mai mic, rezultatul a fost previzibil: marele patron și-a
pierdut postul. După care a plîns prin presă că regretă și că el nu vrea să
plece de la Belgacom, pe care-l iubea sincer.
După demitere, au
căutat un alt director. Între timp, prim-ministrul milita pentru reducerea
salariilor managerilor din companiile de stat. Am scris mai demult despre salariile
lor nesimțite și despre propunerea de a le limita la 54 000 euro pe lună.
Propunere care a rămas ca în Caragiale, adică e sublimă, dar lipsește cu
desăvîrșire. Căci noua directoare are un salariu cu mult mai mare. Cumva
explicabil, fiindcă limitarea salariilor se referea doar la directorii
generali, nu și la ceilalți. Iar la Belgacom existau vreo șase directori mai
mici, care cîștigau 95 000 euro pe lună.
În fine, cum
numirea unui nou director nu a îmbunătățit cu nimic serviciile, s-au gîndit să
schimbe numele companiei. Chestie care, în viziunea directoarei, ar duce la
economii… Nu prea văd de unde, mai ales că vor trebui să schimbe toate firmele
magazinelor, să imprime cu noua siglă toate documentele etc. Or fi economii în
stil belgian și nu mă pricep eu…
Săptămîna
trecută, mă sună un tip pe mobil, care se prezintă a fi de la Belgacom. Și care
începe să-mi turuie o poezie cum că voi primi o reducere de 5 euro pe lună,
timp de un an. Hmm, după ce au mărit de două ori tarifele doar într-un singur
an, nici nu știu dacă minunata reducere acoperă creșterea tarifelor. După ce
și-a spus poezia, omul m-a întrebat dacă am înțeles tot ce mi-a povestit și
dacă am întrebări. Păi ce întrebări aș putea să am ? Nici nu știam dacă să-l
iau în serios - mi-a spus că eu nu trebuie să fac absolut nimic, el doar a
sunat să mă informeze. După ce s-a bîlbîit de cîteva ori, încercînd să-mi
pronunțe numele, m-a întrebat dacă sînt de origine iugoslavă. L-am lămurit că
nu, apoi am terminat convorbirea, complet nelămurită. Atunci cînd au modificat
tarifele, n-a catadicsit nimeni să mă anunțe, am descoperit cînd a venit
factura. Acum nu am înțeles utilitatea acestui telefon, dacă eu tot nu aveam
nimic de făcut. Doar așa, ca să consume banii aiurea și să-și țină ocupați angajații.
După cîteva zile, am primit și o scrisoare de fix două rînduri de la Belgacom,
prin care îmi confirmau acordarea reducerii. Deci economiile prevăzute de noua
directoare debutează bine: nu doar că angajații sună clienții fără vreun motiv
serios, dar mai consumă și hîrtia (plus timbrele) pentru scrisori. Îi prevăd o
carieră minunată doamnei !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu