Cu mult înainte de a mă
muta în noua casă, am început să fac cercetări cu privire la contractele cu
furnizorii. Am început cu ce era mai rău, adică cu Belgacom, principalul
furnizor de internet, TV, telefonie. Știam că durează foarte mult să-ți instaleze
ceva, așa că am făcut din timp (27 martie) cerere de instalare pentru TV+
internet. Speranța mea inițială de a prelua contractul foștilor locatari s-a
dus pe apa sîmbetei, pentru că s-a dovedit a fi nu numai prea costisitoare (70
de euro), dar și prea complicat de realizat. Așa că am cerut încheierea unui
nou contract, avînd de ales între a-mi instala singură totul (30 de euro) sau a
aștepta să vină un tehnician care să facă treaba (100 de euro). Am ales,
evident, varianta cea mai puțin costisitoare, aceea de a face singură
instalarea. Pentru cei 30 de euro urma să primesc un pachet cu toate cele
necesare: modem, decodor pentru televizor, cabluri etc.
Între timp, după cum am
mai scris, am primit o scrisoare de la Belgacom prin care mă anunțau că
prezența unui tehnician este necesară pentru activarea serviciului. În
principiu, acesta urma să vină pe 15 aprilie, dar data trebuia confirmată cu
cîteva zile înainte. Cum pe 12 aprilie încă nu primisem nici o veste de la ei,
și nici pachetul nu sosise, m-am hotărît să-i sun. Serviciul de relații cu
clienții e la fel de mirobolant ca și restul companiei: toți sînt foarte
politicoși, dar practic nu te ajută cu nimic. Cînd am reclamat că nu sosise
pachetul, mi s-a spus că acesta fusese expediat. I-am rugat totuși să verifice
încă o dată unde este și, stupoare, pachetul era de negăsit. - Da, îl vom mai
expedia o dată și poate îl primiți pînă pe 17 aprilie. - Bun, spun eu, atunci
anulăm vizita tehnicianului de pe 15 aprilie. - Nuuu, tehnicianul vine în
continuare. - De ce să vină, întreb eu, dacă la data respectivă nu voi avea
pachetul cu cablurile și aparatura ? - Nu contează, că oricum tehnicianul nu
venea să instaleze ceva, instalarea o veți face dumneavoastră, așa cum ați
cerut. Tehnicianul vine doar să verifice prizele și să activeze serviciul.
Știind cum funcționează
sistemul, îi întreb la ce oră vine tehnicianul. - Nu putem preciza ora, mi se
spune. - Ok, dar vă anunț că nu am de gînd să-mi iau concediu pentru a-l
aștepta toată ziua. Cum procedăm ? - Nici o problemă, vă vom anunța telefonic
cu 30 de minute înainte, ca să puteți veni acasă. - Aveți mobilul meu, da ? (Nu
numai că îl trecusem în cererea inițială, dar mă înscrisesem după aceea și pe
net, în baza lor de date). - Da, sigur că îl avem. - Puteți verifica, vă rog ? –
Ups, nu-l găsesc nicăieri, se pare că nu figurează în baza noastră de date. Dau
numărul de mobil încă o dată și stabilim că voi fi sunată luni, înainte să vină
tehnicianul. Întreb, din pură curiozitate, de ce mi-au trimis scrisoarea în
olandeză, și nu în franceză, cum ar fi fost mai normal. De unde știau ei că
înțeleg limba ? Tipul de la helpdesk nu înțelege întrebarea. Îmi spune senin că,
de vreme ce am sunat la ei, la serviciul de relații cu clienții în olandeză, se
presupune că știu limba. Eu îi spun că am sunat la numărul indicat în
scrisoarea lor, nu știam în ce limbă e helpdeskul. Tot nu înțelege, dar mă
întreabă politicos dacă vreau să primesc toată corespondența în franceză de
acum încolo. Îl las în plata domnului și sper să se rezolve cît mai rapid tot
balamucul. Mă gîndesc că poate o fi din cauza cartierului unde locuiesc, o fi oficial
de limbă olandeză și nu știam eu… Însă colega mea portugheză, care locuiește
într-un alt cartier, francofon, îmi spune
că și ea a primit scrisoarea tot în olandeză, din care nu a înțeles nimic. Deci
se pare că Belgacomul susține partidul separatiștilor flamanzi…
Vine ziua de luni, 15
aprilie. În pauza de prînz dau o fugă pînă acasă, să mănînc ceva. Un vecin îmi
spune că m-a căutat un tehnician de la Belgacom cu vreo oră în urmă, nu m-a
găsit și a plecat… Mă întorc la birou și sun din nou la serviciul de relații cu
clienții. –Nu ne ocupăm noi de asta, ci dispeceratul. Sunați la ei. Sun la
dispecerat, evident nu aveau numărul meu de mobil, deci tehnicianul nu a avut
cum să mă sune. Reușesc să fac o nouă programare, pentru marți după-amiaza. Mai
las o dată numărul de mobil, care tot nu figura în baza lor de date și sînt
asigurată că voi fi sunată în timp util, ca să dau o fugă pînă acasă. Profit de
ocazie și întreb din nou de soarta pachetului. Nu se știe unde este, dar mi se sugerează
să încerc direct la magazinul de unde ar fi trebuit să-l ridic, că poate sosise
între timp, dar nici ei nu au avut mobilul meu, să mă anunțe. Dacă nu,
Belgacomul urma să mă resune a doua zi. După serviciu, trec pe la magazinul respectiv,
unde pachetul aștepta din 4 aprilie, tocmai voiau să-l returneze la Belgacom,
pentru că nu fusese ridicat de nimeni. Fericită, n-am mai comentat nimic și
l-am cărat pînă acasă. Am umplut masa de prize, cabluri și cărticele cu
instrucțiuni și m-am apucat de instalare. După mai multe încercări și lecturi cap-coadă
ale manualului, am reușit să cablez totul corect, dar evident nimic nu
funcționa pînă nu venea tehnicianul-minune să activeze serviciul.
Marți la prînz ajung
acasă, să-mi fac o supă… Cînd tocam ceapa mai abitir, sună interfonul.
Tehnicianul de la Belgacom ! Evident, nici vorbă de apel telefonic cu 30 de
minute înainte. Nici nu am îndrăznit să mai întreb, de teamă să nu primesc a
zecea oară același răspuns: nu aveam mobilul dumneavoastră. În fine, a meșterit
vreo 20 de minute la priză, căci aparatura livrată în pachet de fapt nu era cea
bună, așa că trebuia înlocuită. Întreb dacă nu era mai simplu să trimită din
prima priza corectă. Nu, că oricum
trebuie să treacă tehnicianul să verifice. Cu ocazia asta, înlocuiește și priza
cu una mai bună.
În final, după doar trei
săptămîni de așteptare, AM INTERNET !!!
asta ca sa nu-ti fie dor de plaiurile mioritice..tocmai citeam ca exista sansa sa ramanem fara rds ca n-au platit nu's ce taxa si au cabluri instalate ilegal pe stalpii de electica prin tot orasu'..deci nu te plinge..acolo macar raspunde cineva la telefon..aici ti-a raspuns vreodata cineva cu exceptia robotului????????????????mie nu!
RăspundețiȘtergereOMG...OMG...OMG...
RăspundețiȘtergereeu tocmai vreau sa-mi trag internat la ai mei la casa - sunt curioasa peste cate luni il voi putea folosi :(
A.